sikkermail

Kan din virksomhed håndtere kravet om, at al fortrolig og personfølsom mail-kommunikation med det offentlige skal foregå via krypteret og signeret sikker mail?

Almindelig e-mail er ikke en sikker kanal for udveksling af fortrolig information eller personfølsomme oplysninger. Ved kommunikation med offentlige myndigheder er der direkte forbud mod at sende e-mails, der indeholder fortrolige oplysninger, medmindre det sker via brug af sikker e-mail.

Sikker mail er nødvendig for alle virksomheder, der samarbejder med kommuner og øvrige myndigheder, når der skal udveksles fortrolige eller personfølsomme oplysninger på en lige så enkel måde som al anden e-mail.

Private tilbud under Serviceloven, fysioterapeuter, revisorer, psykologer, speciallæger mv. skal bruge sikker mail for at overholde lovgivningen. Med indførslen af EU Persondataforordningen pr. 28. maj 2018, kan det komme til at koste store bøder at lade være.

Sikre mails er krypteret og signeret via en officiel virksomhedssignatur  eller en medarbejdersignatur fra Nets/DanID og fungerer i dagligdagen som enhver anden person- til person e-mail. 

 

I samarbejde med Timengo.com leveres 3 sikker mail løsninger:

1. "DPG MINI fra 2-5 brugere. Helt enkelt. Vælg "Fra/From" som afsender fra den sikre postkasse. Denne løsning kan fungere på alle platforme, men kræver at mail ekspederes via Microsoft Exchange og en minimun Office 365 Business løsning.

2. "DPG Small" fra 5-25 brugere. Helt enkelt. Vælg "Fra/From" som afsender fra den sikre postkasse. Denne løsning kan fungere på alle platforme, men kræver at mail ekspederes via Microsoft Exchange og en minimun Office 365 Business løsning.

3. "DPG Medium" fra 15-75 brugere. Fuldautomatisk tunnelmail, via Microsoft Exchange, der fungerer på alle platforme. Hertil kan tilkøbes integration til eBoks.

Hvad du skal gøre:

1. Ringe til Birchs på tlf. 4113 0224 eller udfyld vores kontaktformular, så kontakter vi efterfølgende dig.

Vi tager en snak om din virksomheds behov, nuværende e-mailløsning og finder sammen den mest hensigtsmæssige løsning.

2. Udfylde en ordrebekræftelse med din underskrift, da vi skal udføre administrative opgaver for din virksomhed.

3. Indkøbe og downloade en virksomhedssignatur ved. login på medarbejdersignatur.dk  med din virksomheds MedarbejderNemID administrator login.

Herefter sørger vi for resten og senest et par hverdage efter ordrebekræftelsen er modtaget, kan din virksomhed udveksle personfølsomme og fortrolige oplysninger direkte med kommuners og øvrige myndigheders personale nemt og enkelt.

Læs mere om virksomhedssignatur

  • PRISER:

    "DPG Mini" kr. 3.695 pr. år inkl. 2 brugere + 1 funktionspostkasse pr. år. Ekstra brugere kr. 750 pr. stk pr. år. - Installationshjælp er inkluderet til klargjorte pc'er og indkøbt virksomhedssignatur.

    "DPG Small" kr. 7.500 pr. år inkl. 5 brugere + 1 funktionspostkasse pr. år. Ekstra brugere kr. 350 pr. stk pr. år. - Installationshjælp er inkluderet til klargjorte pc'er og indkøbt virksomhedssignatur.

    "DPG Medium" kr. 15.200 pr. år inkl. 15 brugere + 3 funktionspostkasser. Ekstra brugere kr. 600 pr. stk pr. år. - Installationshjælp og tilpasning efter tilbud.

    Til DPG Small og Medium skal anvendes minimum Office 365 Business.

    Hjælp til klargøring af PC'er, indkøb af signatur, evt. installation af Office365 og installation af e-mail konti i Outlook eller andre mailklienter afregnes separat i flg. individuel aftale.

    Nævnte priser er excl. moms.

  • Teknisk: Om certifikater og krypteringsnøgler - hvis du vil vide noget om det.

    Et certifikat har to nøgler. En privat nøgle og en offentlig nøgle. De to nøgler er et par, og kun præcis de to nøgler kan danne det resultat, der skal til for at f.eks. læse en e-mail.

    Når A sender en sikkermail til bruger B krypterer A e-mailen med B's offentlige nøgle, som han henter hos certifikatudstederen, som i Danmark altid er Nets/DanID.

    Da den eneste anden nøgle der passer til den offentlige nøgle, er B's private nøgle er det nu kun B, der kan åbne og læse mailen. Man kan også sige, at den offentlige nøgle nu bliver låsen, og den private nøgle, er den eneste der kan låse den op.

    Når bruger B skriver tilbage til bruger A, bliver denne mail nu krypteret med A's offentlige nøgle, og kan altså kun læses af A, der har den private nøgle.

    Sikkermail er altså e-mail, men en type e-mail hvor ingen andre end den korrekte modtager, kan læse mailen. Det betyder, at man kan sende fortrolige oplysninger med en almindelig e-mail, som er et hurtigt og pålideligt leverancesystem.

    Det er ovenstående proces, som vore lødninger fuldautomatiserer.

    Ja. Det er kompliceret og det er den resterende del af teknologien også. Så kompliceret at selv it-teknikere med mange år på bagen, klør sig i nakken.  Men det er det ikke for dig og din virksomhed, som bare skal bruge teknologien til at gøre hverdagen nemmere.

Vil du vide mere:

Ring 4113 0224 eller

GÅ TIL VORES KONTAKTFORMULAR 

BIRCHS IT-Service 
Stengade 48D, 1. • 3000 • Helsingør
4113 0224     Skype
Af- og pålæsning tilladt fra kl. 24 - kl. 11

trustpilot