seoSøgemaskineoptimering/SEO er for mange virksomhedsejere et velkendt emne. Nogle kender til det fordi de forsøger at få flere af de eftertragtede topplaceringer, enten på egen hånd eller med hjælp fra professionelle virksomheder. Andre kender til det, fordi de løbende bliver kontaktet af virksomheder, som ønsker at bidrage med deres assistance.

Hvad nytter det at have en flot hjemmeside med fremragende produkter af højeste kvalitet til billige priser, hvis det er verdens bedst bevarede hemmelighed?

Søgemaskineoptimering er nok IT-relateret, men betragtes af langt de fleste virksomheder som aggressiv og effektiv markedsføring.

Søgemaskinerne er jo afsætningskanaler hvor forbrugerne får dækket deres købsbehov, så værdien ved at være velrepræsenteret er enorm. Det interessante er at søgemaskineoptimering udadtil fremstår passiv, selvom det modsatte absolut er tilfældet. Umiddelbart er der jo ikke noget der blinker, larmer, manipulerer, får dig til at grine, afbryder eller presser sig på – alligevel er søgemaskineoptimering et af de mest dynamiske, offensive og effektive markedsføringsværktøjer, der findes!

Men hvorfor søgemaskineoptimering?

Når alt kommer til alt, handler søgeoptimering om synliggørelse. Og netop synliggørelse er afgørende for enhver virksomhed, næsten uanset hvilken branche denne måtte høre under. At være synlig som virksomhed er vigtigt, uanset om du har en fysisk eller en webbaseret butik. Hvis kunderne ikke kan finde dig, kan de heller ikke handle hos dig. Og hvad nytter det at have en smuk brugeroptimeret hjemmeside med absolut fremragende produkter eller ydelser til konkurrencedygtige priser, hvis ingen eller for få potentielle kunder har en chance for at vide det?

SEO optimering øger omsætningen

SEO optimering øger tilstrømningen af trafik til din side. Trafik i sig selv er ikke nødvendigvis kilden til mere omsætning. Det afgørende er baggrunden for trafikken. Hvad og hvorfor blev brugeren ledt ind på domænet? Med SEO optimering får man fat i de forbrugere som på eget initiativ har søgt efter de produkter eller ydelser, man som virksomhed tilbyder. Man får dem på besøg på præcis det tidspunkt, hvor det er relevant for dem (og dermed også for dig).

Men øh… er søgeoptimering ikke noget jeg selv kan klare?

Jo, så absolut! Spørgsmålet er hvilket niveau, du kan gøre det på. I bund og grund er søgemaskineoptimering blot en påvirkningsproces. Fjerner vi første del af ordet, står vi tilbage med ordet ”optimering” og det er i sig selv et relativt begreb. Med andre ord; du kan selv optimere, men professionelle kan optimere mere end du selv kan. Og blandt de professionelle er der også forskel på optimeringsgraden. Der skal ikke herske tvivl om, at kompetenceniveauet varierer fra udbyder til udbyder.

Det vil altid være en fordel, at du selv sætter dig ind i faget. Således får du en fornemmelse for om du selv kan gøre det, eller om du skal have hjælp fra en SEO udbyder. Og lige så vigtigt; hvem du skal have hjælp af. Jo mere du ved om søgemaskineoptimering, jo bedre er du rustet til at finde den rette leverandør af ydelsen.

SEO leverer målbare resultater!

En af de store fordele ved søgeoptimering og anden online markedsføring er, at det er målbart. Faktisk kan du måle omsætningen fra Googles organiske resultat, helt ned til den enkelte øre. Dette kan bl.a. gøres med Google Analytics. Vi anbefaler at man i rapporten der genereres, eksperimenterer med at filtrere firmanavnet fra. Således får man et billede af omsætningen baseret på køb foretaget af forbrugere uden loyalitetsforhold til ens virksomhed. Vær dog opmærksom på, at det ikke er alle forbrugere, der foretager købet med det samme. Mange undersøger terrænet først og køber så senere. Den adfærd kan du i øvrigt få et godt indblik i med Google Analytics under Konverteringer -> Flerkanaltragte -> Topkonverteringsstier.

Organisk søgemaskineoptimering

Hos Birchs arbejder vi med organisk søgemaskineoptimering. Det lyder måske lidt økologisk, men det er egentlig et begreb, der er importeret af en af landets ældste SEO eksperter.
Kort fortalt, betyder det at vi ikke snyder søgemaskinerne, når vi søgemaskineoptimerer. Vores arbejde bliver udført ’naturligt’ om man så må sige. Vi sørger for at din hjemmeside informerer korrekt om det indhold den består af. Søgemaskinerne skal (såvel som forbrugerne) have et klart billede af, hvad hver enkelt URL informerer om. Det er disse informationer søgemaskinerne indekserer efter.

SEO. En selvfølge når vi leverer din hjemmeside eller webshop.

Når du får produceret en hjemmeside hos Birhs, kan du være sikker på, at den organiske søgemaskineoptimering er lavet ordentligt fra begyndelsen. Endvidere er både Google Analytics, Google Webmaster Tools samt "Sitemap.xml" standard. De fleste andre steder er det kostbare tilkøbsprodukter.

Ring 4113 0224 eller:

GÅ TIL VORES KONTAKTFORMULAR 

]

BIRCHS IT-Service 
Stengade 48D, 1. • 3000 • Helsingør
4113 0224     Skype
Af- og pålæsning tilladt fra kl. 24 - kl. 11

trustpilot